Blogin perusta kuntoon -työpaja

Kuvistuskuva_29_valmis1200px.jpg

Mitä? 2 tunnin työpaja, jonka aikana vedetään yhteen organisaation blogin suuntaviivat

Kenelle? 2–3:lle organisaation blogin vastuuhenkilölle

Hinta:

Koulutuksesta sanottua:

"Kide auttoi määrittelemään ATA Gearsin sisäisen blogin suuntaviivat ja antoi johtoryhmälle työkaluja blogitekstien kirjoittamiseen. Kiteen oppien avulla blogitekstien työstäminen käy nopeammin ja tekstit puhuttelevat paremmin lukijaa. Koulutuksesta jäi meille kirjoittamisen into!"

Hanna Miettinen, toimitusjohtaja, ATA Gears

Onko työpaikkasi asiantuntijoilla liian kiire kirjoittaa blogiin vai ovatko tekstien teemat ja käsittelytavat liian kaukana organisaation muusta toiminnasta? Onko blogi perustettu kovalla hötäkällä, jolloin sen sisällön ja suunnan miettiminen on jäänyt vaiheeseen? Silloin on todennäköistä, että blogin kirjoittajat eivät tiedä, miksi blogi on olemassa ja kenelle tekstejä tehdään. Kun maali on epäselvä, aloittamisen kynnys nousee ja kirjoittaminen tuntuu suuremmalta hommalta kuin se onkaan.

Aikaa blogin suuntaviivojen määrittelemiseen

Blogin perustukset on parin tunnin työpaja organisaation blogin vastuuhenkilöille, kuten markkinointi- tai viestintäjohtajalle, -päällikölle tai koordinaattorille. Työpajassa kiteytetään organisaation blogin tavoite, kohderyhmät ja aihepiirit, eli luodaan raamit blogin sisällölle. Työpaja toimii loistavasti myös organisaatioissa, joissa blogin perustaminen on ajankohtaista, mutta aikaa tai osaamista sisällön suuntaviivojen miettimiseen ei ole.

Blogin perusta -työpaja on suunniteltu toimimaan ennen Askeleet asiantuntijablogiin -työpajaa, jossa kirjoittajia motivoidaan ja koulutetaan blogitekstien kirjoittamiseen.

Työpajan jälkeen osallistujat:

• ovat määritelleet yrityksen blogille perustukset, joiden pohjalta tekstejä on hyvä lähteä työstämään tavoitteellisesti ja yrityksen muuta markkinointia ja viestintää tukien

• saavat käyttöönsä työpajan linjauksista tehdyn yhteenvedon, joka auttaa kirjoittajien luotsaamisessa, uusien kirjoittajien perehdyttämisessä ja pitkäjänteisessä blogikirjoittamisessa

• saavat käyttöönsä sisältökalenteripohjan (Excel tai Trello), joka helpottaa blogitekstien hallintaa.

Ota yhteyttä!

Sanna Sevänen – 040 510 8003, sanna@kidekoulu.fi