Käytännön työkalut tehokkaaseen kirjoitusviestintään

 Kidekoulu järjestää loppukeväällä 2020 viisi tehokasta työelämän kirjoitusviestinnän webinaaria, jotka vahvistavat tiimisi kirjoitustaitoja etä- ja poikkeusoloissa.

Jos haluat maksaa verkkokaupan sijaan laskulla, laita maksaja verkkolaskuosoite sähköpostilla osoitteeseen mari@kidekoulu.fi. Laskuun lisäämme 8 euron laskutuslisän. 

Webinaarina järjestettävät kirjoituskurssit tuovat tehoa kirjoitusviestintään

Poikkeusoloissa organisaation lähettävät paljon asiakastiedotteita, mutta jos tiedote rakennetaan kehnosti, se herättää hämmennystä vastausten tarjoamisen sijaan. Jos etätyöläinen ei ymmärrä talon sisäisen koulutusmateriaalin perusteella, kuinka uusi järjestelmä toimii, syntyy virheitä, epävarmuutta ja kuormitusta.

 

Etä- ja poikkeusolot tarkoittavat, että kaiken viestinnän tärkeys nousee huippuunsa. Digiajan kirjoituskoulu Kide järjestää touko-kesäkuun 2020 aikana viisi tehokasta webinaaria, jotka herättävät osaajasi kiinnittämään uudella tavalla huomiota kirjoitusviestintäänsä. Tulos: tekstit napakoituvat, viesti menee paremmin perille, kirjoittamisesta tulee helpompaa ja epätietoisuus vähenee.

 

Näin kirjoitat hyvän asiakastiedotteen, 12.5. klo 10–11.30

Elettiinpä arkea tai poikkeusoloja, jokaisella työpaikalla pitää säännöllisesti tiedottaa asiakkaille monenlaisista muutoksista. Hyvin kirjoitettu tiedote vähentää hämmennystä ja epävarmuutta sekä luo työpaikasta mielikuvaa jämäkkänä toimijana. 

Webinaarissa käydään läpi näitä asioita:

  • Asiakastiedote on osa asiakaskokemusta – miten tiedotteessa huomioidaan vastaanottaja?

  • Miten asiakastiedote otsikoidaan ja aloitetaan niin, että organisaation viesti menee parhaiten perille?

  • Millainen on hyvän asiakastiedotteen rakenne?

  • Millaisilla kielellisillä keinoilla kirjoittaja saa asiansa helpolla ymmärretyksi?

 

Webinaari on tarkoitettu henkilöille, jotka kirjoittavat työssään asiakastiedotteita ja sisäisiä tiedotteita.

 

 

Selkeä kirjallinen viestintä työyhteisön sisällä, 19.5. klo 10–11.30

Millaisia sähköpostiviestejä toivoisit saavasi kollegoiltasi? Kuinka kirjoittaa työpaikan sisäiset tiedotteet ja koulutusmateriaalit, jotta ne luetaan, niihin reagoidaan ja niiden mukaan toimitaan?

Työyhteisön sisäisen kirjallisen viestinnän selkeys on erityisen tärkeää silloin, kun töitä tehdään paljon erilaisten etätyökalujen avulla. Napakka ja vastaanottajan huomioiva kirjallinen viestintä vähentää epävarmuutta, virheitä ja työn kuormittavuutta.

Webinaarissa käydään läpi näitä asioita:

  • Miten työyhteisön sisäinen kirjallinen viestintä helpottaa tai kasvattaa työn kuormittavuutta?

  • Kuinka huomioida vastaanottaja sisäisessä sähköpostiviestinnässä, koulutusmateriaalien rakentamisessa tai sisäisten tiedotteiden laatimisessa?

  • Millaiset tekstin ominaisuudet helpottavat tai hankaloittavat tekstin ymmärtämistä?

  • Kuinka ystävällisyys ja myötätunto kirjoitetaan rivien väliin? Pienet, suuret sanat, joilla työyhteisön sisäisiin teksteihin saa lämmintä sävyä.

 

Webinaari on tarkoitettu kaikille, jotka viestivät työyhteisön sisällä kirjallisesti.

 
 

Näin kirjoitat hyvän blogitekstin [TALLENNE, WEBINAARI PIDETTIIN 26.5.2020]

 

Asiantuntijablogi on loistava väline sekä organisaation osaamisen että oman asiantuntemuksen esiin tuomiseen. Mutta kuinka hyvä blogiteksti sitten käytännössä syntyy, kun työpöydällä on niin paljon muutakin?

Webinaari antaa käytännöllisiä työkaluja siihen, miten blogitekstejä tai asiantuntija-artikkeleita kirjoitetaan kiireisen työarjen keskellä.

 

Webinaarissa käsitellä näitä teemoja:

 

  • Miksi lukijan ymmärtäminen on hyvien blogitekstien kirjoittamisessa niin tärkeää?

  • Mistä ideat lukijoita kiinnostaviin teksteihin?

  • Käytännön neuvoja tekstin tuottamiseen.

  • Miten teksteihin yleistajuisuutta ja kiinnostavuutta?

  • Houkuttelevan blogitekstin otsikointi ja alku.

 

Webinaari on tarkoitettu henkilöille, jotka kirjoittavat tai haluaisivat kirjoittaa asiantuntijablogia tai -artikkeleita. Tallenteen hinta on 38 euroa.

Näin tuet osaajiasi asiantuntijabloggaamisessa [MYYNNISSÄ TALLENNE, WEBINAARI PIDETTIIN 16.6.2020]

Organisaation viestintä- tai markkinointiasiantuntijan epämieluisana työtehtävänä on liian usein vastentahtoisten asiantuntijoiden houkutteleminen some- tai blogitekstien kirjoittamiseen.

 

Webinaarissa käsitellään tapoja, joilla organisaation viestintäkanavista vastaava voi auttaa oman talonsa osaajia kirjoittamaan asiantuntemuksestaan verkkoon.

Webinaarissa käsitellään näitä teemoja:

  • Kuinka siirtyä yksittäisten tekstien lypsämisestä jatkuvaan asiantuntijakirjoittajista huolehtimiseen?

  • Miten lukijan ymmärtäminen auttaa osaajia kirjoittamaan osuvampia asiantuntijatekstejä?

  • Millaisin keinoin osaajia voi auttaa löytämään hyvän sisältöidean ja jalostamaan sen toimivaksi aiheeksi.

  • Kuinka avata asiantuntijatekstin kirjoitusprosessia niin, että tekstien sisällöstä puhutaan kirjoitusprosessin aikana?

  • Miten auttaa valkoisen paperin kammon taklaamisessa?

Webinaari on tarkoitettu henkilöille, joiden työtä on muiden innostaminen ja kannustaminen kirjoittamaan esimerkiksi työpaikan blogiin tai somekanaviin. Tallenteen hinta on 38 euroa.

 

 
 

Ajatustyö ja keskittyminen – eväitä helpompaan kirjoittamisen prosessiin, 23.6. klo 10–11.30

Kirjoittaminen on luovuutta ja keskittymistä vaativaa ajatustyötä – ei vain sanojen ja lauseiden laittamista peräkkäin. Mistä löytää aikaa ja tilaa ajattelulle keskellä kiireistä työarkea? Kuinka voittaa valkoisen paperin kammo?

Webinaarissa käsitellään näitä teemoja:

  • Mitä muuta kirjoittaminen on kuin näppiksen naputtamista? Kuinka kirjoitusprosessin ymmärtäminen auttaa tekstejä syntymään helpommin?

  • Mitä ajatustyön tekeminen tarkoittaa ja kuinka luoda ajatustyölle hyvät edellytykset?

  • Miksi hyvä keskittymiskyky on hyvän kirjoitustaidon ehdoton edellytys?

  • Kuinka keskittyä paremmin kirjoittamiseen?

  • Luovuutta työelämän teksteihin – mitä se tarkoittaa ja kuinka se onnistuu?

 

Webinaari on tarkoitettu kaikille työssään kirjoittaville.

Ehdot

Jos et voikaan osallistua webinaariin, voit peruuttaa osallistumisesi maksutta 8 päivää ennen koulutusta. Sen jälkeen perimme täyden osallistumismaksun.

Webinaarit järjestetään, jos ilmoittautuneita on vähintään 4.

Kouluttajat

Sanna Sevänen (YTM)

 

Tekstien takominen on Sannan intohimo, ja hän on kirjoittanut työkseen vuodesta 2001. Sanna on käynyt lukuisia kirjoittajakoulutuksia ja opiskellut myös luovaa kirjoittamista.

 

Hän on työskennellyt useissa sanomalehdissä ja kirjoittanut vapaana toimittajana yli 30 julkaisuun. Kirjoituskouluttajana hän haluaa auttaa yli kirjoittamisen esteistä ja kannustaa kasvamaan kirjoittajana.

www.linkedin.com/in/sannasevänen

Mari Valkonen (YTM)

Marille kirjoittaminen on tapa ymmärtää maailmaa ja jäsentää ajattelua. Ammatikseen hän on kirjoittanut vuodesta 2006 lähtien.

 

Mari on työskennellyt maakunta-, talous- ja puoluelehdissä sekä vapaana toimittajana. Kouluttajana

 

Mari haluaa ohjata kirjoittamaan helposti omaksuttavia tekstejä ja kannustaa löytämään työtapoja, joiden avulla luovaa työtä voi tehdä kiireen keskellä.

www.linkedin.com/in/marivalkonen

Kide Consulting Oy

 

Mari ja Sanna perustivat työelämän kirjoituskoulutuksiin erikoistuneen yrityksen vuonna 2017. Kide järjestää verkkokoulutuksia sekä lähikoulutuksia työpaikoilla ja oppilaitoksissa.

 

Kide on kouluttanut tuhansia työssään kirjoittavia parempien tekstien tekijöiksi.

 

Pelkästään Kiteen verkkokursseille on osallistunut yli 1500 eri alojen asiantuntijaa.

  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon

KIDE CONSULTING OY PALVELEE SINUA, JOKA KIRJOITAT TYÖSSÄSI JA HALUAT KEHITTYÄ SIINÄ. JÄRJESTÄMME VERKKO- JA LIVEKOULUTUKSIA, JOTKA AUTTAVAT SINUA KIRJOITTAMAAN VAIKUTTAVASTI JA KITEYTTÄMÄÄN VIESTISI OLENNAISEEN.

© 2017 KIDE CONSULTING OY